Сьогодні відбувся психолого-педагогічний семінар на тему «Підтримка психічного здоров’я в умовах війни». Учасники обговорювали різні аспекти підтримки психологічного добробуту та поділялися практичними рекомендаціями щодо збереження психічного здоров’я як педагогів, так і учнів.
Під час семінару обговорювали наступні питання:
Відкрив семінар Марковський Вадим, який розкрив сутність психічного здоров’я особистості та його значення в умовах війни. Він підкреслив що економія внутрішньої рівноваги та душевного комфорту є важливими для здатності людини адаптуватися до складних умов життя. Вадим також висвітлив структуру психічного здоров’я, яка включає нервову стійкість, самоповагу та здатність до самоконтролю.
Захарчук Олександр акцентував увагу на важливості вміння справлятися зі щоденним стресом. Він надав рекомендації щодо технік зниження напруги та підвищення стресостійкості, які є ключовими для збереження психічного здоров’я. Олександр розповів про важливість самодопомоги та звернення до професіоналів у разі гострих стресових реакцій.
Доповідач Мельник Наталія підкреслила важливість підтримки здорових взаємодій з іншими як невід’ємної складової психічного здоров’я особистості, особливо в умовах війни. Вона зазначила, що здатність налагоджувати стосунки з людьми є критичним елементом, який зменшує відчуття ізоляції, забезпечує соціальну підтримку та підвищує психологічну стійкість. Наталія поділилася порадами щодо розвитку навичок спілкування, співчуття та емпатії, які допомагають не лише підтримувати оточуючих, а й зміцнювати власну внутрішню стабільність у непрості часи.
Марковська Оксана звернула увагу на важливість активної участі у житті колективу, громади та реалізації своїх здібностей для підтримки психічного здоров’я. Вона зазначила, що можливість допомагати іншим і вносити свій вклад у суспільство зміцнює відчуття корисності та дає силу для подолання власних труднощів.
Завершальною стала доповідь Захарчук Валентини, яка розповіла про форми, рівні, напрямки психологічного втручання для підтримки психічного здоров’я. Вона підкреслила роль педагогів у ранньому визначенні стресу у дітей та наданні професійної допомоги. Валентина також поділилася рекомендаціями щодо звернення до психологів, проведення груп підтримки та інших форм психологічного втручання.
Корисна література та Інтернет-ресурси:
2. Роздуми про волонтерство. Від мотивації – до реалізації
3. Підтримка ментального здоров’я в часи війни
4. Психологічна підтримка під час війни
5. Поради, як потурбуватися про психічне здоров‘я
6. ТИ ЯК? Всеукраїнська програма ментального здоров’я
7. Для негайного зв’язку із професіоналами, готовими вас підтримати (номери телефонів)
8. Аптечка психологічної самодопомоги (для дорослих)
9. Аптечка психологічної самодопомоги (для дітей та дорослих)