Психолого-педагогічний семінар “Підримка психічного здоров’я в умовах війни”

Сьогодні відбувся психолого-педагогічний семінар на тему «Підтримка психічного здоров’я в умовах війни». Учасники обговорювали різні аспекти підтримки психологічного добробуту та поділялися практичними рекомендаціями щодо збереження психічного здоров’я як педагогів, так і учнів.

Під час семінару обговорювали наступні питання:

1. Сутність психічного здоров’я особистості, його структура та значення в умовах війни (щоб переглянути презентацію – натискайте тут)

Відкрив семінар Марковський Вадим, який розкрив сутність психічного здоров’я особистості та його значення в умовах війни. Він підкреслив  що економія внутрішньої рівноваги та душевного комфорту є важливими для здатності людини адаптуватися до складних умов життя. Вадим також висвітлив структуру психічного здоров’я, яка включає нервову стійкість, самоповагу та здатність до самоконтролю.

2. Здатність справлятися з повсякденними стресами як складова психічного здоров’я особистості в умовах війни (щоб переглянути презентацію – натискайте тут)

Захарчук Олександр акцентував увагу на важливості вміння справлятися зі щоденним стресом. Він надав рекомендації щодо технік зниження напруги та підвищення стресостійкості, які є ключовими для збереження психічного здоров’я. Олександр розповів про важливість самодопомоги та звернення до професіоналів у разі гострих стресових реакцій.

3. Здатність налагоджувати стосунки з людьми як складова психічного здоров’я особистості в умовах війни (щоб переглянути презентацію – натискайте тут)

Доповідач Мельник Наталія підкреслила важливість підтримки здорових взаємодій з іншими як невід’ємної складової психічного здоров’я особистості, особливо в умовах війни. Вона зазначила, що здатність налагоджувати стосунки з людьми є критичним елементом, який зменшує відчуття ізоляції, забезпечує соціальну підтримку та підвищує психологічну стійкість. Наталія поділилася порадами щодо розвитку навичок спілкування, співчуття та емпатії, які допомагають не лише підтримувати оточуючих, а й зміцнювати власну внутрішню стабільність у непрості часи.

4. Здатність ефективно працювати на допомогу своїй організації, громаді, суспільству та реалізовувати свої можливості як складова психічного здоров’я особистості в умовах війни (щоб переглянути презентацію – натискайте тут)

Марковська Оксана звернула увагу на важливість активної участі у житті колективу, громади та реалізації своїх здібностей для підтримки психічного здоров’я. Вона зазначила, що можливість допомагати іншим і вносити свій вклад у суспільство зміцнює відчуття корисності та дає силу для подолання власних труднощів.

5. Рівні, напрямки та форми психологічного втручання для збереження й підтримки психічного здоров’я особистості в умовах війни (щоб переглянути презентацію – натискайте тут)

Завершальною стала доповідь Захарчук  Валентини, яка розповіла про форми, рівні, напрямки психологічного втручання для підтримки психічного здоров’я. Вона підкреслила роль педагогів у ранньому визначенні стресу у дітей та наданні професійної допомоги. Валентина також поділилася рекомендаціями щодо звернення до психологів, проведення груп підтримки та інших форм психологічного втручання.

Корисна література та Інтернет-ресурси:

1. Карамушка Л. М. Психічне здоров’я особистості під час війни: як його зберегти та підтримати : Метод. рекомендації. Київ: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2022. 52 с.

2. Роздуми про волонтерство. Від мотивації – до реалізації

3. Підтримка ментального здоров’я в часи війни

4. Психологічна підтримка під час війни

5. Поради, як потурбуватися про психічне здоров‘я

6. ТИ ЯК? Всеукраїнська програма ментального здоров’я

7. Для негайного зв’язку із професіоналами, готовими вас підтримати (номери телефонів)

8. Аптечка психологічної самодопомоги (для дорослих)

9. Аптечка психологічної самодопомоги (для дітей та дорослих)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *