У стінах нашого закладу відбувся важливий та актуальний психолого-педагогічний семінар, присвячений одній з найскладніших проблем сучасного освітнього процесу – дитячій агресії. Педагогічні працівники мали змогу поглибити свої знання щодо видів, причин виникнення та особливостей прояву агресивної поведінки у дітей різного віку, а також ознайомитися з практичними підходами до роботи з такими учнями.
Відкрила семінар вчитель української мови та літератури Наталія Паламаренко з доповіддю “Дитяча агресія, її види та причини виникнення”. У своєму виступі Наталія Василівна детально розкрила різноманіття форм дитячої агресії, починаючи від фізичної та вербальної, закінчуючи непрямою та прихованою. Вона також проаналізувала основні причини, що можуть провокувати агресивну поведінку, серед яких були названі: особливості сімейного виховання, вплив соціального середовища, психологічні травми, внутрішні конфлікти та навіть фізіологічні чинники. Доповідачка наголосила на важливості раннього виявлення перших ознак агресії та розуміння її першоджерел для ефективної корекції.
Продовжила розгляд проблеми заступник директора з виховної роботи Тамара Стрільчук з доповіддю “Наслідки дитячої агресії. Булінг”. Тамара Петрівна зосередила увагу присутніх на серйозних наслідках агресивної поведінки як для самої дитини-агресора, так і для її оточення, зокрема для жертв агресії. Особливу увагу було приділено явищу булінгу – систематичному цькуванню, яке завдає глибоких психологічних травм. Заступник директора наголосила на необхідності створення в школі безпечного та сприятливого середовища, де будь-які прояви агресії будуть неприпустимі, а випадки булінгу – оперативно та ефективно вирішуватися.
Практичними аспектами роботи з агресивними дітьми поділилися вчитель початкових класів Інна Рибаченко та вихователь дошкільного підрозділу Світлана Довгань у спільній доповіді “Як вчителю та вихователю працювати з агресивною дитиною”. Інна Петрівна та Світлана Іванівна представили конкретні стратегії та методи, які можуть бути використані педагогами для корекції агресивної поведінки. Серед них були названі: встановлення чітких правил та меж, навчання конструктивним способам вираження емоцій, розвиток емпатії та навичок самоконтролю, використання ігрових та арт-терапевтичних технік, а також важливість співпраці з батьками. Доповідачки підкреслили індивідуальний підхід до кожної дитини та необхідність терпіння й послідовності у цій непростій роботі.
Завершила семінар вчитель початкових класів Валентина Максименко з надзвичайно важливою та практично спрямованою доповіддю “Про що нам говорить дитяча агресія: алгоритм дій для батьків”. Валентина Василівна зосередила увагу на тому, як батьки можуть розпізнати сигнали, які дитина транслює через агресивну поведінку, та запропонувала чіткий алгоритм дій у таких ситуаціях. У своєму виступі вона наголосила на необхідності розуміння глибинних причин агресії, а не лише боротьби з її зовнішніми проявами. Педагог надала конкретні рекомендації щодо того, як батькам реагувати на агресивні епізоди, як встановлювати здорові межі, навчати дитину конструктивним способам вираження емоцій та коли звертатися за професійною допомогою.
Проведений психолого-педагогічний семінар став цінним майданчиком для поглиблення знань педагогічних працівників з питань дитячої агресії, її видів, причин та наслідків. Отримані знання та практичні рекомендації, безсумнівно, допоможуть педагогам ефективніше співпрацювати з родинами учнів у подоланні цієї складної проблеми та сприятимуть створенню безпечного та сприятливого середовища для розвитку кожної дитини. Адміністрація школи висловлює щиру подяку всім доповідачам за змістовні та актуальні виступи.